Меню

Новини

Собівартість морських контейнерних перевезень знижується

Собівартість морських контейнерних перевезень знижується

Зниження цін на суднове паливо призвело до здешевлення собівартості морського перевезення контейнерів навіть з урахуванням введення нових екологічних вимог.

Раніше перевізники висловлювали побоювання, що вступають в дію в 2015 році обмеження викидів шкідливих речовин для суден у Північному і Балтійському морях, протоці Ла-Манш, а також уздовж узбережжя Північної Америки викличуть різке збільшення витрат, і, відповідно, ставок. У липні минулого року Maersk Line повідомила клієнтів про те, що бункерна надбавка з 1 січня складе від 50 до 150 доларів за контейнер.

DFDS і Transfennica скасували 2 сервісу, прогнозуючи їх конкурентоспроможність в умовах зростання витрат на бункер.

Однак, за даними дослідження MDS Transmodal, зниження цін на пальне протягом останніх місяців забезпечило скорочення витрат перевізників порівняно з минулим роком, навіть з урахуванням покупки більш дорогого палива.

За даними MDS, витрати на доставку одного контейнера між Азією і Європою фактично скоротилися на 118 доларів порівняно з рівнем кінця 2014 року. На трансатлантичних сервісах, за оцінками MDS, зниження вартості палива призвело до економії 52 доларів на перевезення одного навантаженого TEU. Питомі витрати знизилися і на внутрішньоєвропейських фідерних маршрутах.

Так, наприклад, доставка контейнера на сервісі Роттердам-Дублін-Белфаст подешевшала на 16 доларів порівняно з кінцем 2014 року.

Це не є однозначним свідченням того, що DFDS і Transfennica марно скасували свої сервіси, так як витрати автоперевізників на покупку палива також знизилися слідом за нафтою. Однак нова економіка повертає на порядок денний питання про доцільність відмови від практики зниження швидкості суден для економії палива. За даними дослідження, витрати перевізників можуть бути нижчі рівнів минулого року навіть у разі прискорення суден на маршрутах трансокеанських.